Thomas Mandrup forklarer om krisekommunikation

Er din virksomhed rustet til krisekommunikation?

Efter flere år med opgangstid og succesoplevelser har du måske glemt kommunikationshåndværket bag den gode krisehåndtering. Men hvert år oplever et antal danske virksomheder at blive ufrivilligt midtpunkt i en krisesag, og corona-krisen har – desværre – igen bragt fyringer, konkurser og andre kriser frem i nyhedsmediernes overskrifter. Så måske er det tid til at få opfrisket dine skills?

Til dette foredrag tager vi et kig på krisernes DNA og giver et bud på forskellige strategier for krisekommunikation. Og så ser vi på de særlige betingelser, som coronaen sætter for virksomhedernes kommunikation lige nu.

Med en blanding af teori og konkrete cases tager vi fat på:

  • Hvilke faktorer kan udløse en krise eller en shitstorm?
  • Krisens DNA – hvordan forløber en typisk krise?
  • Hvilke strategier er der til at håndtere krisen – og hvornår skal man vælge hvad?
  • Hvordan kan virksomheden forberede sig, så konsekvenserne af en eventuel krise minimeres?
  • Corona-kommunikation: Hvilke særlige betingelser sætter corona-krisen for din virksomheds kommunikation?

Om foredragsholderen

Thomas Mandrup er til daglig kontaktchef og seniorrådgiver i Publico og har mere end 15 års erfaring i kommunikationsfaget – både fra virksomhedssiden og som konsulent. Han har hjulpet en lang række danske og internationale brands med at skabe kommunikationsindsatser, der styrker omdømme, salgstal og holdninger.

Hos Publico står Thomas blandt andet for at rådgive ledelsespersoner og kommunikationsansvarlige om strategi, branding, mediehåndtering, krisekommunikation og content-produktion. Thomas er uddannet cand.mag. fra Aarhus Universitet i 2001 og har efterfølgende suppleret med kurser inden for blandt andet ledelse, projektledelse og økonomi. Inden han kom til Publico i 2016, var han direktør og seniorrådgiver i kommunikationsbureauet Mannov. Tidligere i karrieren har han været kommunikationschef i industrivirksomheden Pressalit A/S, PR- & marketingchef i kulturbranchen og arbejdet som selvstændig med webdesign.

Pris: 280 kr.

(Inklusiv forplejning – inkluderer dog ikke mad til den lille. Det bedes mor eller far selv sørge for).

Har du allerede et medlemskab hos Inspired Beyond Babies, er det selvfølgelig gratis. Du skal blot anvende den kode, du har fået fra os, når du tilmelder dig foredraget.

Første gang du tilmelder dig, skal du oprette dig som bruger og indtaste dine oplysninger som angivet.

Dato

Tirsdag den 28. september 2021 kl. 10:00 – 13:00

Sprog

Foredraget bliver afholdt på dansk.

Tilmelding

Først-til-mølle dog senest mandag den 20. september 2021

Sted

TDC Group, Sletvej 30, 8310 Tranbjerg